26 Nisan 2017 Çarşamba

Beni Ödülle Cezalandırma/ DR. Özgür Bolat / Kitap Tanıtımı




Ödül neden motivasyon düşürür ?

Ödülle değerler neden öğretilemez ?

Ödül yaratıcılığı neden olumsuz etkiler ?

Ödül yapay sevginin bir göstergesi midir ?

Ödülle büyüyen çocukları ne tür tehlikeler bekler ?

Mutlu ve başarılı bir çocuk gerçekte nasıl yetiştirilir ?





Bunun gibi merak edilen bir çok sorunun eğitim bilimci Dr. Özgür Bolat, son 70 yılda yapılan bilimsel araştırma ve gerçek vakalarla net bir şekilde ortaya koyuyor.

Dr. Özgür Bolat, sadece ödülün  görünmeyen gizli zararlarını  anlatmıyor, bizlere bir model,pratik çözümler ve uygulamalar öneriyor.  

Kılavuz niteliğindeki bu kitabı okuduğunuzda mutlu,öz güvenli,  sorumluluk sahibi ve başarılı bir çocuk yetiştirmek için önemli bir adım atmış olacak, Çocuğunuzla ilişkinizde anlamlı değişiklikler yaşayacaksınız. 

Beni ödülle cezalandırma kitabının arka kapak sayfasından.....

Mayısın Kitapla ilgili yorumları : Benim çocuğum olmamasına rağmen tüm ebeveynlerin, bireylerin,hatta öğretmen adaylarınında  kitabı okuması gerekli olduğunu düşünüyorum.


Kitabı okurken,  toplum içerisinde doğru bilinen amma ve lakın tüm yanlışlarıyla yüzleşmemizi sağlayan bir kitap. Bununla kalmıyor kendinizle bol bol sorgulama ihtiyacını hissetmenizi sağlıyor.  


Ve yine toplumda,ki ebeveynlerin çocuklarına tüm hayatlarını kapsayacak yanlış tutum,yaklaşım,  yanlış davranışlarla  çocukların nelere maruz kalacağını örnekleriyle öğrenmiş oldum. Örnek kısımları inanılmaz. Bir çok veri ve  bilimsel araştırma sayesinde tüm dünyadaki örnekleri,de kafanızda canlandırıyorsunuz. Ve evet yine kendinizi sorgulama kısmı devreye giriyor.


Bunun yanı sıra  okuduğunuz bölümlerin kısa özetlerini tekrar son kısımda görülmektedir. Kitap içerisinde ebeveny ve çocuk ilişkisi geçici basit çözümler aslında kısa vadede işe yarar gibi gözüktüğü. Ama uzun vadede maalesef çocuğun üzerinde çok bir etkisi olmadığını okudum.  Herkese bu kitabın evde muhakkak olması gerektiğini. Ve olmazsa olmaz kitaplar arasında yerine almasını canı gönülden isterim....

Son söz gelsin artık ...... Çocuk eğitimi sabır ister. Emek ister. Özveri ister. İnce ince nakış gibi..Oya gibi...     

21 yorum:

  1. Bu kitabı bende okudum hatta bende blogumda kitapla ilgili düşüncelerimi yazacaktım fakat bir türlü kısmet olmadı. Kitabı çok beğendim.
    Herkesin özellikle de anne ve babaların bence mutlaka okumaları gerekiyor, çocuklarına her şeyi ödülle yaptıran anne babalar için çok faydalı olacağını düşünüyorum. Kitapla ilgili yorumunuzdan dolayı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bir okuyan daha çok mutlu oluyorum. Bu Kitabı okuyup herkesin aynı görüşte olmasına Gerçekten doğru bilinen bir çok yanlışı kitap öyle bir anlatıyor ki veriler gayet başarılı olmasının yanı sıra bilimsel yönden araştırılıp bunu örneklerle sunulması Alkışlanası :)) Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  2. Son yazdığına katılıyorum zor zanaat annelik ve çocuk yetiştirme gerçekten bir nakış gibi ince ince işlemek gerekiyor emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Canım gerçekten zor çocuk yetiştirmek bilinçli anneler oluruz inşallah :) Yorumun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. daha önce dikkatimi çekmişti ama almamıştım yorumun hoşuma gitti bir öğretmen ve ebeveyn olarak ilk fırsatta okuyacağım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim Öğretmenlerle,de çalışılmış bilimsel veriler çok fazla teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  4. Güzel bir kitap seçmissin canim 😊

    YanıtlaSil
  5. Bu tür kitapları her ebeveyen okuması gerekiyor. Çocuk yetiştirmek gerçekten büyük emek istiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok büyük sabır ve emek :) Teşekkür ederim yorum için :))

      Sil
  6. Muhteşem bir konu olmuş. Tamda çocuklar için üstünde değinilmesi gerekli olan bir konu. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorum için bende okurken bir çok bilmediğimiz yönümüzü görmüş oldum ....

      Sil
  7. İlkay maalesef okuduğun zaman aslında ne büyük bir yanlışın içinde olduğumuzu göstermekte bu kitap maalesef hiç bir şekilde bilimsel olarak bakıldığında ve denekler üzerinde yapılan araştırmalarda,da bu ödül sistemi durumu çok vahim. Okuduğunda bana hak vereceksin. Sadece şu kısım doğru Ödül olarak değil içinden geliyorsa verilme taraftarı oda ödül sistemiyle değil bunun dışında oluyor. Sistem ve müfredat kısmıda Türkiye için eğitim durumlarına içler acısı

    YanıtlaSil
  8. Yıllarca yanlış bilmişiz demek ki...:( sporda insanları ödül çok teşvik ediyor yani kupa almak, şampiyon olmak. Ama çocuk başka bence de ödül için değil için gelip, önemini kendi kavradığı için bir şeyi yapmalı....Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle Müjde bende yanlış biliyormuşum ama Ödül değil içten geliyorsa bu yapılmalıymış aslında yani teşvik amaçlı bir yere kadar bir yerden sonra motivasyon içinde ödüller ve hediyeler yeterli olmuyor. Tabi bunun hepsi araştırılıp bizlere anlatılmakta. Yani denekler üzerinde bunların hepsi tespit edilmiş ben teşekkür ederim yorum için çok hızlısın :))

      Sil
  9. Ödül, motivasyonu artırıyor gibi gözükürken, aksi yönde etki ediyor demek ki. Fakat topluluk açısından mı bu böyle? Örneğin bir sınıf içindeki öğrencilere uygulandığında mı bu etkiyi bırakıyor. Gerçi bireysel olarak düşünüldüğünde de yaptığımız her iyi davranışın sonunda gerçek hayatta karşılık alamadığımıza, göre bireysel olarak da aynı etkiyi bırakıyor olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle Sınıf üzerindeki Bilimsel çalışmalarda verilere göre işin içerisine ödül koyulunca daha büyük karmaşa çıkıyor. En basit örnegi daha yalın anlatırsam Survivor düşün takımlar arasında ödül koyunca kaybedenler hep birbirini suçluyor. Sen hatalıydın sen öyleydin sen böyleydin İhanet gibi kelimeler ve daha çok anlaşmazlıklar daha çok Kaos bunu düşün ve çocuk dünyasında bunu kafanda uygula düşünsene minik çocukların kaybederken hezeyanlarını Tabiki çocuklar kaybetmeyi öğrenecek ama bu yöntemle değil. Çünkü güven duygu sunuda kaybediyorlar birbirlerine karşı takım oyunu gibi gözüken bir durum çıkar ve menfaate dayalı oluyor. Ödül koyulmadan da bazı durumlar olabilir. Yada oynana bilir. İş hayatını,da bu bazla al mesela ödül olanlarda bir süreden sonra motivasyonun düşmesi gibi ilk etapta iyi ama sonrası hep üstü olmalı bir elma var aldın ama daha sonrası o çıtayı hep yukarıda tutmak zorundasın

      Sil
    2. Ödülsüz,de her durum oluru var diyor Kitap Ödülde verilir. Ama Okulu geçtin sana ödül değil İçimden geldi sana aldım olmalı.. Beklenti içine girmemeli çocuk çünkü okul onun hayatı ödülle bağdaştırılmamalı zayıf veya pekiyi geçme durumları onun sorumluluğunda bunun bilincinde olmalı yada bizler bunu en yalın şekilde anlatmalıyız. Ben tavsiye ederim. Bir oku

      Sil
  10. Kitabı ben de beğenmiştim. Blogumda da yazdım. Güzel bir kitap. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/2017/01/kitap-onerisi-beni-odulle-cezalandrma.html#comment-form

    YanıtlaSil
  11. Ödül ve ceza , bunlar bence çocuk yetiştirirken ki en hatalı hareketler , çoğu pedagog da çok kızıyor buna , bir iki istisna hariç o istisnalarda televizyonlarda çıkıp sinirlerimi zıplatıyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Güzel bir yorum oldu bende çok bozmak istemiyorum Haklısın :)) Öperim öperim :) yanaklarından

      Sil

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz