23 Kasım 2017 Perşembe

Tatil..

Sarı oğlanla uzun zamandır tatil yapmamıştık. İki yıldan beri yoğun araştırmalarım sonucu tatil programını kafamda netleştirmiş, tim. Tek sıkıntım sarı oğlana planı anlatmak. Ve olaya dahil etmekti..... 

Ihı ıhı ıhı Dimi mayıs Çok basit bir olay :)) ( İç sesssciğim karıştırma bulandırma suyu azcık sus yaaa... )


Anlatsana...... Mayıs konuyu azcık açsana ıhı ıhı uhuwwwwwww :)

Aslında benim açımdan her şey planladığım gibi gitmez. Ben planı yaparım. Söylerim anlatırım. Yalnız sarı oğlan biraz nasıl derler her Türk erkeğinde genetiğinde olan. Yaparız..... Olur ..... Hallederiz..... Canım ya ne kadar acelecisin sen..... Dur şu işimi halledeyim.... Marvaları ve nidaları ile son güne bırakmaları mevcuttur....

Ben ise tipik bir özelliğimin uyduğu ikizler olarak yapalım olsun bitsin... Nidaları vardır...

Sarı oğlanı olaya müdahil ettim etmesine ama. Hadi ver elini acentelara bakalım kısmında ise minik tosbağ kıvamında ağırlıkları peşi sıra gelmiştir... 

Acente kısmında pek sıkıntılı ve meşakkatlidir. Fiyat aralıkları nelerdir. Karşılaştırma durumları.Verilen hizmetler, nasıl ve ne şekilde uygulanmaktadır. Lokasyon -- (konum) durumları nelerdir. Benim için bu sorular önemli faktörler ve etkenlerden oluşmaktadır. Yeme, içme, barınma durumlarını minimum düzeyde tutmayı,ve beklenti kısımlarını en azamiye indir gemiştik.  O yönden bir sıkıntı teşkil etmedi. 


Laf lafı açtıkça benim konu Arap çorbasına döndü. Konun ucu bucağı kaçtı. Geldim başa :) 
Benim başımı ağrıtmayacak shengen vizesi olmayacak turumu bir acente ile anlaşarak karar kıldım. Sonuç ne mi ?? Balkan Turu.... Toplamda Altı ülke Arnavutluk,Makedonya, Kosova, Sırbistan, Bosna Hersek ve Karadağ olarak turu tamamlamış olduk... 

Bizim tercihimiz otobüs ile gidiş olmadı. Otobüs ile gidildiğinde hem eziyetli hemde shengen durumlarından mütevellit uçaklı olmasına karar kıldık. İyi ki iyi ki diyorum uçaklı almışız ki gerçekten yorucu olan bu yolculuk otobüsle olsaydı huniyle gez kıvamında olurdu. Minik detay Uçakla indiğimizde otobüslere biniyoruz. Ve ülkeler arası gezimiz başlıyor. Ve shengene gerek kalmıyor. 

İlk durak Atatürk hava limanından Bir saat On beş dakika süren Arnavutluğun baş kenti Tiran. 
Rehberimizin de söylediği gibi burası turun en zayıf halkası. Uzun yıllar kominizim ile yönetilmiş bir ülke. Daha yeni yeni serbest ekonomiye geçmiş. Komünist bir diktatör olan Enver hocanın rejimi ülkeyi yıllarca bir kapalı kutu olarak tutmuş. yapılabilecek çok fazla bir aktivite yok şehir merkezinde İsken der bey heykeli var. Osmanlıdan kalan tek tarihi eser bir cami hükumet binaları ve müze. İsken der bey bizim ona verdiğimiz isim gerçek adı Gjergj Kastrioti. Arnavutluk kralının küçük oğludur. Osmanlı bu coğrafyaya girip Arnavutluğu vergiye bağladıktan sonra kralın küçük oğlunu da devşirme olarak alır ve İstanbul'a getirir burada yetişir hatta ve hatta Fatih Sultan Mehmet ve daha sonra kazıklı Voyvada olarak anılacak olan Eflak prensi Vlad ile Molla Güryani'den Edirne sarayında ders alırlar. Daha sonra orduya katılır çok başarılı ve gözü pek bir askerdir orduda yükselir Padişah tarafından İsken der bey ismi verilir. Sonra bir gün 1443 te İzladi savaşı sırasında yanında ki tımarlı Arnavut askerleri ile ordudan kaçtı. Arnavutluk soylularını toplayarak Osmanlıya karşı güçlü bir birlik oluşturdu.. Tekrar din değiştirerek Hristiyan oldu. 25 yıl boyunca Arnavutluğun bağımsızlığı için savaştı ancak onun ölümünden sonra Arnavutluk tam olarak Osmanlıya bağlanmıştır. Bu yüzden Arnavutlar İsken der beyi milli bir kahraman sayıyorlarmış.

Bu kadar tarih dersinden sonra Makedonya ya doğru yola çıktık 2-3 saatlik bir otobüs yolculuğundan sonra Makedonya'nın turizmi de lokomotifi olan Ohrid şehrine vardık. Şehir göl kenarına kurulmuş ufak bir yer ama yaz aylarında plajları ile ülke ekonomisine büyük bir katkısı var. 

Ve plajlar mesken tutulmamış!!!! Halk plajları parasız!!!! Otellerin  plajları mevcut. Ama tüm oteller şehrin dışında!!!! Gel,de kıyaslama yapma. Bu turda çok şey öğrendim. En büyük Öğreti doğaya saygı. Ufak büyük demeden her evin yanında yöresinde 3 ağaç !!!! Doğa sizi kucaklıyor. Koşulsuz şartsız mis gibi içene çektiğin temiz hava. İnsanların Tabiyata saygıları ve kucaklamaları,da cabası...... 

Evler orijinal bozulmamış sokaklar. Arnavut kaldırımı taşlar bir tane bile sökülmemiş . Bir tane çöp olmaz mı ??? Ben sağa sola bakmaktan ağzım beş karış açık kaldı. O taşlara ve neden ya dedim. Yine sorgulama yine sarı oğlanla fikir alışverişleri neyse bu konulara gir miyim ger miyim kendimi ... 

Şehirde inci çok meşhur Ohrid gölünden çıkarılıyor. Göl bir harika tertemiz. Balkanlarda et özellikle köfte türleri çok meşhur ve gerçekten çok iyi tavsiye ederim. Biz et,mi yiyoruz dedik kendi ülkemizde oda neden derseniz.  Tüm hayvanlar bildiğiniz doğanın içinde. Güzel güzel otlarını yiyorlar. Ve et ucuz pahalı değil. Her vatandaş et ürünü kullanma hakkına sahip. 

Ayrıca bu şehir bizim televizyonlarımızda yayınlanan Elvada Rumeli dizisinin dış çekimlerinin yapıldığı yer. Evler orijinal bozulmamış sokaklar.. Arnavut kaldırımı. 

ikinci gün erken kalkıp Ohrid gölünün kaynağına st. Naum'a doğru yola çıktık

Devamını sonra yazarım artık çok uzun oldu sizinde fazla baymamak lazım :-)))))) Fotoğraflar bana aittir .... 

26 yorum:

  1. Başlaması biraz zor gibi görünse de güzel bir gezi olmuş anlaşılan.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başlaması zor ama çok güzel bir geziydi. Teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  2. Ne iyi yapmışsınız Mayıs'cığım, yediğin içtiğin senin olsun anlatırsın Balkan ülkelerini, bu arada çok ilgimi çekiyor bir dolu blog arkadaşım Balkan turu yaptı. Kız hepiniz söz birliği mi ettiniz?:))))Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde yorumun için.. Geç dönüyorum kusuruma bakma Herkese tavsiye ederim Gidip görülmesi gereken yerlerden birisi ....

      Sil
  3. Keyfini çıkar canım benim 😊bekliyoruz devamını 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Canım :)) Teşekkür ederim yorum için....

      Sil
  4. Shengen vizesi adamı bıktırır😂😂
    Çok uğraştırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shengen vizesi bıktırır ama inan Benim kullandığım Metotla çok rahat huzurla gidip gelinir :))) Teşekkür ederim :)) yorum için....

      Sil
  5. Güzel bir gezi olmuş galiba. Ohrid en merak ettiklerimden...
    İnşallah seneye kısmetse diyoruz :)
    Devamını bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamını İnşallah getireceğim Ohrid yukarıda mevcut ben biraz geç geliyorum :)) Yetişmek yazmak bu aralar baya ağırım :)) Çok güzel yerler şiddetle tavsiyemdir :))) Shengen gelmeden gidin :))) Teşekkür ederim yorum için...

      Sil
  6. Yaa ne iyi yapmışsınız. Doğayı koru hayvanları sev ülkemizde bunun lafta kalması ne kötü :(( bir sürü kamu spotu hazırlayanlar kendileri kesip biçiyor :((
    Arnavut kaldırımlarını çok severim taştır soğuktur ama bana hep sıcak gelir. doğa dostodur toprağın hava almasına müsaade eder candır:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o Kısımları anlatacağım bizler sözlerde yaşayan bir toplumuz sanırım :( Tüm dediklerinize katılıyorum .....

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) En güzeli sizinde olsun sizde gidin :))

      Sil
  8. Şu erkeklerin yavaşlığı yok mu :)

    Planlama hep hatunlarda; işin direkt yüzde 75'i zaten. Geri kalan 25'e bile nazlanıyorlar yav:)

    Bu ara ben de tatil arayışları içindeyim ama nereden başlayacağım bilemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balkanlardan başlayın derim hem uygun hemde bir çok ülkeyi gezme şansınız mevcut Benim bütçem kısıtlı derseniz Gezdim gördüm,lere bir kaç yerle ilgili yazdım. Bir tane öneri yazısı,da yazdım :))) Yeni Geç dönüş oldu kusuruma bakmayın lütfen teşekkür ederim yorumlarınız için...

      Sil
  9. Sizin tatil daha mı güzel ne:)) Keyifli yazının devamını bekliyoruz;) Bende istiyorum Balkan turu inş. gidip görmek nasip olur oraları^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah en güzeli sizin olsun en yakın zamanda gidin :)))

      Sil
  10. Ay ne güzel , bende balkan turuna gitmeyi çok istiyorum ya , ama bizimkiler yine başka alemdeler , sürekli bir sürümgemecede , en sonunda kendi başıma gidicem galiba :D İskender bey hikayesi çok ilginç ya , özelliklede geri Hristiyan olması garip geldi bana , o kadar yıl içinde mi tutmuş ne yapmış :D
    dertlendiklerine diyecek bir şeyim yok yani tabi ki de var ama şimdi başlasam yazmaya bitmez , çok sinir ve üzücü aynı zamanda , güya Müslümanız ama ne bir doğaya ne bir hayvana yada insan elinden çıkma sanat eserlerine saygı yok , eğitimsizlik desem , okuma oranı çok ciddi bir boyutta ama durum ortada , insani değerler üzerine değil de sadece sayılar üzerine bir eğitim var :( ne zaman insan yetiştireceğiz merak içindeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyim Muhasır medeniyetlere seviyesine biz ne zaman geliriz bilmiyorum :( Kuzum

      Sil
  11. Ay ne güzel , bende balkan turuna gitmeyi çok istiyorum, ne güzel anlatmışsın ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için En güzeli sizin olsun en yakın zamanda gitmek nasip olsun sizede :)))

      Sil
  12. Harika bir anlatım olmuş tatiliniz teşekkür ederiz bu eğlenceli anları bizimle paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Teşekkür ederim yorumunuz için.. En güzellerine sizde gidin inşallah :)

      Sil
  13. hımmmmmm o zaman ohrid güzel bir yer demek kiiii. baksanaaa, orda bir de bir kilise varmış, göl kenarında, ünlü "yağmurdan önce" filminin bir kısmısı orda çekilmiiş. görmüşsünüzdür belki yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gittik Ohrid,de St Naum Kilisesi Balkanlarda Aziz anlamında kullanıyor. Katolikler ayrı ortadokslar ayrı kullanmaktadır.Dağların arasında Yukarıya doğru çıkıyorsun Dağları ve gölü göre bilmektesin ama baya bir yol var

      Sil

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz