22 Mart 2016 Salı

Sağlık & Düzenli Beslenme & Bir Adet Bendeniz



Kendimi Bildim Bileli bir diyet bir yemek bir yememek üzerine kurulmuş bir hayat 3 lemesi içersindeyim. Çocukluk yıllarımda miskin ergenlik dönemlerinde bir yokuştan top misali yuvarlanacak kıvamdayım. Daha sonraki yıllarda tartıdaki kantar gibi hiç eşitlenemedi. Sürekli o ibre bir çıktı. Bir indi.


Yıllar içinde bedenimdeki sinyaller hüsranlar sızlanmalar kilo veremiyorum yaeee demeler hep baş gösterdi. Bunlar neler mi bacaklarımdaki minik haritalarım portakal kabuklarım ki bende hiç yoktu bunun dışında en bariz örneği saçlarım ki hayatımın hiç bir döneminde boyalı saçlarım olmamıştır. Şuanda bir tutan mor saçlarım olmaktadır. :))) o Canım saçlarım döküldükçe bendeki muson yağmurları pıt pıt yeri geldiginde akmıştır.Evin içresinde yerlerde cinnet semalarında yüzerken kendimi çok kaybetmişimdir. Canım saçlarım kuş gibi kaldığında doktora koşmam bir oldu. Doktorun yemek düzenimi sorduğunda tokat darbeleri pata küte gelmiştir. Ne yemekte sin neleri tüketmekte sin kan değerlerime bakıldığında genelde düşük çıkmaktadır. Tabiki en büyük faktör uyku.stres.yeme alışkanlıkları uzayan soru cevap şekli bende kem kümlere geldi. 








Gonca namı değir (sevgili) doktor kontrolüne gidip kolesterol yüksek görünce bende korku panik havası dur levhası gözlerime pat diye geldi.


İlk başta ne yaptım. Hiç Bi şey yapamadım tabiki nerden başlasam nasıl yapsam. Doktorumun önerdiği alışkanlıklarını değiştir. Sözleri Bol sebze balık et tavuk sonra birazda spor hocamın yardımıyla yeme üzerine yavaş yavaş evimdeki tüm abur juburu poşetin derinliklerine attım nutella,cips,kraker,dondurma en vayi çeşit ne varsa almamaya başladım. üstüne haftada 2 veya 3 kere balık bir protein bol yeşillik yine tavukla beraber daha çok otçul beslenmeye kendimi vurdum.Çayıma hiç şeker kullanmadım. Tüm konsantre içecekleri hepsini kestim. Sadece içtiklerim su,ayran ve sade sodaya yöneldim. Baktım çok krize giriyorum aldım süzme yogurdun üstüne pekmezi döktüm yedim.Muz pekmez süzme yogurt 3lüsü uydurmasyon hem tok tutan hemde ara öğün niteliğinde Gayet güzel oluyor ıyyy yaaaaları duymamış olayım. En kötü zamanda sütlü tatlı muhallebi yedim. Elmanın üstüne tarcın dökerek tükettim.



Ama en büyük facia Gece matinesi kabusu çünkü ben geceleri ding dong çalan karnımla buzdolabına uykulu uykulu yanlış duymadınız evet koşar adımla kapağını açarken löğ löp agzıma tıkıştırmalarımı nasıl kestim derseniz En çok güvendiğim balık tüketerek hemde tok tutarak gecemi tamamladım. Dikkat yasal uyarı bunu denemeyiniz !!!! Aç olduğumu hissettiğim anda yine uyudum veya o kazınma geldikçe en bolundan (ayran) uyku yapar misss veya su içerek açıgı kapamaya çalıştım. O kadar çok yazılacak şeyler var ki sayfaya sığmaz gerisi arkası yarın olsun :))))) Daha anlatırım fasulyenin faydalarını .....





Yazarın Notu Siz siz olun benim kendi bünyeme yaptıklarımı Asla yapmayın!!!! Tüm bünyeler farklıdır. Muhakkak doktor kontrollerinde kan değerlerinize baktırınız diyetisyenlerinizin sözünden çıkmayınız Kendi bedeninizi hoyratça kullanmayın. Onunda Eror kısmında fena şeyler olmakta... 
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz