13 Mart 2016 Pazar

Mayısın Parfümleri

Baktım gördüm ki güzellik ürünleri okunmakta ve dikkatınızı çekmekte bende parfüm dünyasına dalış yapmak istedim. 

Belirtmek isterim ki parfüm konusunda öyle tek parfüm olacak yıllarca o kokuyu kullanacaksın diyenlerden değilim. Neden ve niçin sıralamasına gelirsem eğer birincisi kokulara aşırı zaafımın oluşu ikincisi sadece giysilere sıkılan olduğundan değişiklik iyidir diyenlerdenim.En son nokta ise beyaz tenli olduğum için çok ağır parfüm kullanmıyorum.

Sadede gelirsem şayet Nina Ricci 'nin Ricci Ricci parfümünü kullandım. Parfümleri ve kreasyonlarıyla ünlü bir markadır.Çiçeksi bir kokudur.İlk notasını revent kabugu ve bergamot, orta rotasını Hindistan tutya çiçeği ve okka gülü dip notasında ise paçuli ve sandal ağacından oluşmaktadır.Ambalaj gayet sade beyaz kutuda içini açtığınızda ise fiyonklu bir mor şişe ise göz alıcı güzelliği ile karşınızda durmaktadır. Ben parfümü ilk sıktığımda biraz ağır bir kokusu olduğunu düşündüm. Saatler geçtikçe koku biraz daha oturdu. Çok kalıcı olduğunu düşünmüyorum ama günlük için ideal bir parfüm..




Lolita Lempicka; Kimine göre bol şeker basılmış, kimisi için amonyak gibi kokan, berbat diyenleri, çok beğenenleri ve bir o kadar da nefretle aşk ilişkisi gibi :)) parfüm benim için ideal.  Ben beyaz tenliyim bunun yanı sıra kendi tenimde duran bu koku sizlerin tenlerin izde nasıl durur bilemem o yüzdendir ki kokuyu bileğinize sıkıp bir 10 dakika bekletip almanız veya minik kağıtlarda denemeniz Giysilerimde uzun saatler kokusu kalmakta ilk bahar ve kış aylarında kullandım.Yazın biraz kokusu ağır geldi. Yazın kullanmanızı tavsiye etmem Notaları menekşe,vanilya,meyan amerena kirazı ve süsenden oluşmaktadır.Şişesi elma biçiminde olup rengi mor ve minik altın sarıları vardır. 



Sizleri ters köşeye yatırıp kadın parfümü beklerken bir minik Goncamın namı diğer (Sevgilimin) parfümünü tanıtmak isterim.



Yves Saint Laurent L Homme üst notalarında kakule ve kalp notalarında lavanta orta kısmında bergamot ve
sedir kullanılmaktadır. Son kısmında ise vetiver ve kimyondan alan parfüm mükemmel bir seçim vadetmektedir. Bir kere farklı parfümlere bilinmedikleri iliğim alakam çok olmakla beraber bu kokunun herkeste olmaması dahada hoşuma gitmektedir. İkincisi  ferah, çekici,erkeksi kokusu 25 yaş üstünün genellikle kullanmış olduğu bu parfüm bence muhteşem sephorada best seller olmuş bir parfüm dür. Aramızda kalsın arada kaçamak iki pıs pıs kendime sıkmışlığım bile vardır. :)) söylemiş olduğum gibi çok bilinen bir parfüm olmamasına rağmen inanılmaz güzel eleştiri almaktadır. Sevgilimde bayıldığım bu koku yıl dönümü, sevgiler günü veya ne alıcam derseniz şayet farklı kimsede olmayan bir parfüm alın derim...





Dip Not : Parfüm notaları nedir. Bir parfümün kokusunu yayma aşamalarına denir.


3 bölümden oluşmaktadır. üst nota orta nota alt nota olarak



Üst nota parfümün sıkıldığında alınan ilk kokudur. en uçucu seanslardan oluşur 2 veya 5 dakika içinde kaybolur.


Orta nokta En önemli bölümdür kalp notası anlamına gelmektedir. Tene temasında 20 dakika kalıcılığı vardır. 


Alt nota dip nota da denir. bu kısım, parfümün gerçek kişiliğinin, kalıcılığının ve başarısının ifadesidir.. kalıcılığı kullanılan parfümün konsantrasyonuna göre değişir (yaklaşık 6-8 saat).






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz