27 Eylül 2016 Salı

Benim Güzel Ülkem

Son zamanlarda bu ülkede doğduğum için ne kadar şanslı olduğumu daha fazla idrak etmeye başladım. Çok fazla bir yurt dışı deneyimim yok. Dolayısıyla çok fazla yabancı tanıdığımda yok. Sadece Tayland Bang-Kong / Phuket'e gitmiştim balayı için o kadar. 
Cansın isimli bir kuzenim var ilk önce dil eğitimi için Amerika'ya gitmişti sonra orada kalmaya karar verdi Hatta orada bir Amerikalı ile evlendi. Yaklaşık 4 ay önce eşi ile İstanbul'a geldiler. Beraber biraz vakit geçirme fırsatımız oldu. Jhony yani Cansın eşi buraları çok sevdi. Hatta her fırsatta burada ki insanların ne kadar sıcak cana yakın olduğundan bahsetti. Ben o zaman bunu çok önemsemedim. kibarlık yapıyordur diye düşünmüştüm.

Bizim sarı oğlanla bu konu hakkında baya bir konuştuk hatta. Haspam işi gereği gezdiği için baya fazla bir yurt dışı deneyimi var. Bana demişti ki 

- Senin konu hakkında çok detaylı bilgin yok. Türkiye ye gelmemiş bir batılı için burası Orta doğu ve biz onların gözünde Arapız. Fakat buraya gelen içinse burası bulunmaz bir cennet. Hem de her yönden.
Ben her zaman ki gibi - ha her moku biliyorsun diye sallamamıştım bunu....


Geçen hafta bizim sarı oğlanın bir arkadaşının misafiri gelmiş Amerika'dan. Biz 4 kişi yemeğe çıktık. Keyifli bir geceydi. Benim dikkatimi çeken Jeremy 15 gün Türkiye de kalmış sadece ama yaptığı yorumlar kuzenimin kocasıyla aynı. İnsanlar çok cana yakın sıcak çok güzel bir ülke burası.


Birbirini hiç tanımayan 2 Amerikalı bir kaç ay ara ile Türkiye ve Türk insanı hakkında yaklaşık aynı şeyleri söylüyorlar. O zaman dedim ki bunda bir gerçeklik payı var. Bilimsel çalışıyoruz burada... :-))


Adamların ekonomileri bizden daha iyi bunu kabul etmek lazım. Hatta Jeremy şöyle bir şey dedi. 

- Amerika da kazandığım parayı burada kazansam direk Türkiye'ye yerleşirim.


Bizde ise çoğu insan yurt dışında yaşamak ister. Yabancılar ise burada yaşamak istiyor. Ortada bir tezat var sanki. Benim naçizane fikrimi soracak olursanız. Bizim ülkemiz gerçekten cennet. İnsanımız da ki sıcaklık misafirperverlik hiç bir yerde yok. Hatta Jeremy içinde Jhony içinde o ülkeye gitme diye uyarmışlar. Uyarma kısmını ben biliyorum ama detay vermeyeceğim. Çok fazla siyasi durum mevcut ve ben bu tarz konuşmaları sevmiyorum. Bizim sorunumuz biraz ekonomik birazda birbirimize karşı hoş görülü davranamıyoruz. Em pati yoksunuyuz. 

Eğer bunları da aşabilirsek zaten çok iyi olan ülkemizi bir ütopyaya çevirebiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz