10 Ekim 2016 Pazartesi

Paylaş Kurtul Hayat Paylaştıkça Güzel

Aslında Hikayemiz şöyle başlıyor. Bizim sarı oğlan Mayıs mayısssss efendim!!!!! Bak sana ne göstericim. Gelemem işlerim var. Bak pişman olmayacaksın. Bizim grup arkadaşlarından biri yollamış gel bak. (Tüm Dünyanın oynadığı Hobbit Strateji üzerine ) Neyse ben söylene söylene gittim yanına 

Bir resim Hobbit House Balat Arkadaşım gitmiş. Ben... 

















Nasıl? nerede? Ne zaman? Ben nasıl bilemem? Ben araştırmalıyım. Bunu diyerek Hemen Pc başına geçtim. Ben tabi bitik Ba Yıllll Dımmmm Burayı buluyoruz zaten yürüme mesafemiz belli Yavaş tempo gitsek yarım saat Hızlısı 25 kafamıza göre ahaste olsak 40 bulmaz :) Rota belli ne duruyoruz. İleriii 




Gitmeden internet üzerinden 3333 kere daha araştırdım. Burası sadece bir kafe değilmiş. Aynı zamanda bir yardımlaşma kuruluşu imiş. Neyse biz burayı bulduk. Gerçekten çok şirin Balatta bir sokak arasında renkli mi renkli bir mekan. 















Sahipleri ile biraz sohbet ettik. Sinem ve Murat çok şeker mütevazi insanlar. Kafenin ismini sordum. Bu bina balatın en küçük binalarından biri sadece 28 m2 Hobbitler, küçüktür, doğayı sever hayvanları sever kahvaltıya bayılır. O sebepten bu küçük yerin adını hobbit House koyduk.




Yaklaşık 7 ay önce açılmış kahvaltı ve içecek servisi var. Biz kahvaltısını dene yemedik öğleden sonra gittiğimiz için. Ama asıl önemli olan kahvaltı değil amaçları. Murat bey kendi ağzından söyle anlatıyor. 




- Bir proje geliştirdik. Adı ' paylaş kurtul hayat paylaştıkça güzel' İhtiyacı olmayanlardan özellikle zengin semtlerde ki sitelerden çöpe atılacak kitap, oyuncak, kıyafet gibi şeyleri ihtiyaca olan çocuklara ulaştırıyoruz. Burayı açarken banka kredisi kullandık. Binanın tadilatı yaklaşık 6 ay sürüdü ve bir araç aldık. Akşam hobbit house'u kapattıktan sonra bu araba ile çocuklara kitap giyecek ve yiyecek yardımı yapıyoruz.









-7 mahalleye paylaş kurtul gardırobu kurduk. Bu sivil bir olay isteyen herkes kurabilir. Hatta bizi örnek alıp kendi mahallelerinde bu şekilde gardıroplar kuranlar var bu çok gurur verici ve sevindirici bir olay. Bunun bu kadar yayılmasında ki sebep ise umut varmış, iyi insanlar varmış, onlara çok teşekkür ederim diyor.










Ayrıca kafenin bir bağış noktası olduğunu elinizde ki kullanmadığınız kitapların ve kıyafetlerin kabul edildiğini, isterseniz de buradan fiyatını kendiniz belirlemek üzere kitap alabileceğinizi belirtiyor. Hikaye kitapları çocuklara bedava veriliyor. Öğrencilere sembolik 1tl gibi bir rakam karşılığında isteği kitap veriliyor. Eğer siz kitap almak isterseniz rakamı siz belirliyorsunuz ekonomik durumunuza göre ister 5, 10, 20, tamamen size kalmış. Buradan toplanan para da yardım amaçlı kullanılıyor. 


Bence sosyal sorumluluk adına çok güzel bir şey yapmışlar. Mekan da çok şirin, güzel ve otantik. Balat tarafına yolunuz düşerse bir uğrayın derim. 










Çorbada sizin de bir tuzunuz bulunsun. Kitap,defter,kıyafetler, aklınızda ne varsa götürebilirsiniz. Seve seve kabul ediyorlar. Gittiğinizde Çok karmaşık demeyin lütfen. Hepsinin bir amacı var. 







Satılık eşya da çok cezveler alt kısımda onları,da alabilirsiniz. Farkın dalık mı? Alın size en farkın dalık yer. Kurum,kuruluş,imece usulu  ellerinizle gözlerinizle görüyorsunuz. İçiniz inanın rahat edicek...

2 yorum:

  1. mayııs, o fotoğraftakinin sen olduğunu sabıyordm ben, sonra tesadüf bugun karşıma gülben ergen çıktı instagramda.laan dedm bu yanındaki Mayıs değl mi, sonra senn bloga geldim nette araştırma yaptım, sonuç tükkan sahibiymiş sanırsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah seni ben değilim ama bana benzettiler kızı başkaları :)))) hahahhahahahaha evet dükkan sahibi aynen Geç geldim yaaa yayınladım. Cevap kısmında bak seni unutmuşum ben aaaa :))))

      Sil

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz