9 Aralık 2017 Cumartesi

Tatille İlgili Küçük Bilgiler


Ara ara sorularınız gelmekte. Mayıs tatil planlaması, kaça mal olur ? Ne kadar gidilir ? Hangi Tur şirketleri makuldür?  Bende acizane dilimin döndüğü parmak uçlarımın yardımıyla :) sizlere bir kaç tane kalem kalem kendimden yola çıkarak paylaşımda bulunacağım....

* Daha Önceden deneyimle diğimiz. Yurt dışı gezimizden yola çıkarak ikinci gezimiz için sıkı bir araştırma yaptım.

*Kendim İstanbul,da ikametgah ettiğim için en yakın acente gittim. Uygunluk bakımından, Anı Tur, Cafe Tur, Tatil Sepeti, Cappa Tur, Grup Al,Tatil Com,Tura Tur saydıklarım hem bütçe kısmında uygun. Hem de güvenirlik bakımdan...

* Tatilden beklentiniz nedir ? Deniz,kum,güneş,dinlenmek mi ? Hareketli kültür turları mı ? Münferit Turlar mı ? Buna göre kendi kriterlerinizi ve fiyat arılığınızı önceden belirleyiniz .

* Örnek verirsem şayet dinlenmek için hareketli bir kültür turuna giderseniz. Mahvolma ihtimaliniz yüksek. Yine aynı şekilde Hareketli bir eğlence isteyip sakin bir yere giderseniz mutsuz olursunuz.

* Tatilden ne istediğinize karar verin. ikinci bütçe şunu hiç bir zaman unutmayınız ki genelde ne kadar az öderseniz kalite o kadar düşer. Bu sebepten dolayı ödediğiniz fiyatla beklenti doğru orantıda olmalıdır.

* Biz Sarı oğlanla tura çıkarken beklentimiz azami düzeydi. Bizim için barınma kısmında hijyen ve yemek bölümünde yenilebilir olmasıydı. Gittiğimiz balkan turu için konuşursam orta şeker diyebilirim.

* Baştan başa balkan turu istediğimiz için ( Münferit istemedik. Yani bireysel gezi ) Bana göre münferit gezmek biraz daha üstün körü gibi geliyor. O ülkenin tarihinden, coğrafyasından  müzelerinden biraz uzak kalınıyormuş gibi... İnternet bakılıp gezilebilir. Aynı tat alınır mı bilmiyorum...

*Ve bu sefer teyit ettirdim. Tur rehberine münferit mi daha ucuz ? Yoksa Bizim gibi tura katılmak mı ? Bizim seçeneğimiz daha uygun olanmış. Şöyle açıklama yapayım size daha kolay olsun....

* Uçaklı baştan başa balkan turu aldık. Uçaktan indik. Otobüse bindik ülkeler arası gezimiz başlamış oldu.  Uçak biletleri,  şehirler arası otobüsle ulaşım,otobüsle şehirlerdeki panaromik geziler,tur içerisinde yazılan geziler, sabah kahvaltısı, Beş gün akşam yemeği ,tüm bu saydıklarım verdiğimiz ücretleri kapsıyordu.

 *Balkanları gezmek isterseniz. En güzel zaman ilkbahardır. Yalnız fiyat yükseliyor. Biz çok şanslıydık. Kasım ayında gittik. Hem sakinlik hemde ferah ferah yağmur çamur olmadan misler gibi turu tamamladık. Kışı hiç tavsiye etmem.     

 * Birden fazla ülke gezeceksiniz muhakkak tur derim. İçinde ekstralar var. Ücretli.  İster gidersiniz veya tercihe göre gitmeye bilirsiniz. Ortada bir gerçeklik var ise yine de başınızda bir tur rehberi ile size o ülkeye dair doneler veren birisinin olması gayet iyi....

* Ben Turumu aldım. Katılmak istemiyorum. Bireysel dolaşmak istiyorum derseniz hay hay zorlama tabi,ki olmuyor. Ama yine karlısınız. 

* Genel olarak balkan ülkelerinde kaldığımız otellerde terlik yoktu. Belgrad yemek olayı biraz sıkıntılı. Simit sarayı bulduk :))) Marketlerde güzel güzel ekmekler cipsler bir gün kaldık. Sıkıntılıydı ama neyse orayı,da atlattık ... 

* Biz incik boncuk çok bir şey almadık. Bol bol magnet aldık. Onun yanı sıra en pahalı Bosna Hersek,Karadağ,  diye ikiye ayırabiliriz...

* Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Sorularınız olursa yine yanıtlarım....
  
       

18 yorum:

  1. Ah be Mayıs'cığım kedisi olan ve emekli olan biri olarak tatil sadece benim için bir hayal.:)))))Yapanlara, gidenlere iyi tatiller diliyorum ancak. :))Kıskanmıyorum ama kimse yanlış anlamasın. Ben gidemiyorum o kadar.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gitmek nasip olsun sana,da Müjde :)))

      Sil
  2. Çok güzel bilgilendirme olmuş...

    YanıtlaSil
  3. Gezdiğiniz yerlerde insanların size bakış açıları nasıldı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sıkıntı yoktu Herkes Türkleri seviyordu. Gezdiğimiz süre içerisinde hiç sorun yaşamadık İnsanlarla ilgili Teşekkür ederim yorum için....

      Sil
    2. Bu haber sevindirici:) İlginiz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ne güzel bir bilgi yazisi olmus. Özlemisiz seni 😊

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bilgilendirmeler olmuş 💕 özlemişiz 🐣

    YanıtlaSil
  6. Evet, arkadaşlara katılıyorum. Beni az çok tanırsın, seni göremedikçe bayağı koyu koyu üzülmüştüm. Yağmur da yoktu ve hâlâ yok. "Yapmayın kızlar " dedim, üzüldüm. Geldiğin çok iyi oldu canım. Belgrad'da yemek kültürü yok demek, kötü bir şey ama nasıl besleniyorlar ki Mayıs?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde Lahanayı salata tarzında yapıyorlar o çok fazla tüketiliyor. Abla Onun haricinde tavuk ve diğer yemekler var ama ağır soslu yemeği denedim ama olmadı. Onlar baya baya yiyorlar. Tad,ları biraz farklı meyve tüketiliyor onu gözlemledim

      Sil
  7. Dördüncü maddede bizim aileyi gördüm resmen , hahahaha , bir dinlenemiyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Allah sabır versin sana :) demek düştü bana :) Zor durumlar :)

      Sil

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz