21 Nisan 2016 Perşembe

Sağlık& Düzenli Beslenme& Bir adet Bendeniz 2


Sağlıklı düzenli beslenmenin ikinci yazı dizisini sizlerle paylaşmak tayım. İlk önce kendi bilgilerimi doğru sanıp, yanlış yaptıklarımı sizlere anlatacağım.


En büyük yanlışlarımdan birisi okuduğum ne varsa kendi bedenimde hunharca denemem. demezler mi sen minik kobay faresi misin ? O bedeni nasıl kullan makasın?? Maydanoz suyu tok tutarmış dene. Soğan suyu ödem atarmış dene. Dukan diyeti aaa denemeliyim kimden ne eksiğim olsun geri kalmayım. Kiraz zamanı geliyor bak birebir Ödem atar ödemm saplarını atma kaynat iç nidalarıyla Allah Allah diyerek pazarlara koşmam Alkali sular denendi. Sonuç şok diyetlerle, detokslarla, evet ilk zaman diliminde kiloyu  vermekteyim. Gel gelelim bıraksam tekrar almaktayım. Sanki o pıt pıt yağlar bana el sallıyor önümüze gelene bir tekme diyerek el ele kol kola bir postacının zarfı gibi gelmeyi beklemekteler.


Öncelik olarak her kim olursa olsun bende dahil lütfen ve lütfen başkalarının diyetlerini kendiniz bedeninizde denemeyim. En büyük yanlışlardan biri budur çünkü karşınızdaki insanla sizin metabolizmanız bir değil acı ama gerçek boy, kilo, kan değerleriniz yağ oranlarınız bir değil kas yapınız,inselin direnciniz nelere alerjiniz var bunları öğrenin guatır veya hormonlarla ilgili sorunlarınız var mı ? Muhakkak doktora gidip bunları tam bir araştırdıktan sonra diyetisyeninize gidin.Sakın benim özel diyetisyene para verecek durumum yok demeyin!!! Devlet hastaneleri,A dan Z ye tüm tetkikleriniz yapılmakta hatta sağlık ocaklarında bile size yönlendirme yapıyorlar. Sağlığınızdan olmayın. Benim başıma gelenler saçlarda dökülme,anında kilo verme alma,stres,tansiyonumun düşüklüğü,tırnaklarımın kırılması,yorgunluk,halsizlik, bu saydıklarımdan anlamışınızdır.  

Bununla tabiki bitmemekte aşırı takıntı yapmayın. ( Ben bunu hep yaptım.) Her gün tartı tepesinde çıktım. İndim. YANLIŞŞŞ aşırı saplantı haline getirmeyin kendinize,çevrenize zulmetmemek adına azcık akışına bırakın hedeflediğiniz kaç kilo ise hemen anında vermeliyim. Hemen bitsin derseniz zaten kaybetmişsinizdir skor hanesine 1-0 ekleyin derim. Motivasyon şart Kim ne derse desin kendinizi motive edin. Hiç birimiz birbirimizden motivasyon konusunda eksiğimiz yok... 


Dip Not : İnternet'ten ne söylenirse almayın. Kiona,Chia Maş fasulyesi, Börülce, Firik bulguru, Siyah pirinç, Keten tohumu,Yaban mersini,Çörek otu,Sütlerin her çeşidi aldım. En vayi çeşit Un  Daha sayamayacağım bir dünya malzeme aldım.Ne mi oldu?? Bir süreden sonra bıktım. Bana göre hepsi tüketici oyunları ne kadar araştırma yaparsam yapayım aslında olay o kadar kolay ki ve bir süre sonra bu sisteme yetişemiyorsunuz. Onu al bunu al, şunu duyar gibiyim. Zararımı var? Her yiyeceğin fazlası tüketilince zarar  yediklerinizi ölçülü yerseniz   hiç birinin zararı olmaz  Benin esas takıldığım nokta ne modaysa hemen çılgınca almamanız. Kesenize yazık  Ve bu saydıklarımın iyilerini almak zorundasınız. Yan ürünün yan ürünü diye diye kalitelerde aşağıya çekilir. Küçük bir örnek vereyim Kiona denen pirinç 500 gr 25. tl den başlayıp 37 tl kadar çıkmakta ama bunun daha uygunları da çıktı. Gördüm ve diyetisyene gidince bunların hiç birini vermiyor.  Ve bence giden paralara yazık. Ben bunu bizzat yaşadım. Deneyimledim.  


Sonuç olarak toparlamak gerekirse  
Beslenme düzenimiz ilk bunu iyileştirmeliyiz.  

Kulaktan duyma şeylere itibar edip sağlığınızla oynamayacaksınız. Devam yazıları Arkası yarın...    

Haaa Unutmadan yazının İlk versiyonunu Okumak isterseniz tık tık







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz