4 Haziran 2016 Cumartesi

Özün Sözün Ve Davranışın Bir Olduğunda Özgür Olursun





İnsanları incelediğimde, en çok ifade bozukluğundan hayatlarının karıştığını gözlemliyorum. İfade bozukluğunun başında net, açık konuşamamak yer alıyor,diğer ülkelerde nasıl bilmiyorum ama bizim ülkemizde 10 kişiden 9.9 unun ifadesi dolaylı yada imalı. Genelde açık ve net bir şekilde kendimizi sözle anlatmak yerine ya dolaylı bir anlatımla, demek istediğimizi anlasınlar istiyoruz yada hareketlerimizden ne demek istediğimizi anlasınlar bekliyoruz ve doğal olarak kimse alt yazılarımızı okuyamıyor, bu durumda alıngan,kırılgan oluyoruz. Birinden bir şey istediğimizde yada onlara hayır demek istediğimizde uzun uzun açıklamalar yapmakta bir başka yorucu ifade şekli. Tek bir cümleyle açık ve net ne istediğimizi yada istemediğimizi söyleyemiyoruz. Uzun ve sıkıcı açıklamalar hem bizi hem karşımızdakini sıkıyor aslında ama nedense yanlış anlaşılmaktan ödümüz koptuğu için bu yolu seçiyoruz. Bazen birilerine ödev veriyorum "bu hafta hiç açıklama yapmayacaksın yasak diyorum. O hafta bir dahaki gelişinde "bu çok zor, açıklama yapmadan konuşamıyorum" diyorlar. 









Peki nasıl net ve açık konuşacağız? Öncelikle yanlış anlaşılma korkumuzun altına bakacağız, burda iki sebep bizi engeller,yalan söylemediğimizi ispatlama gereği ve inandırma ihtiyacı.Bu iki sebep bizi açıklamaya sürükler, peki inandırma ve yalan söylemediğimizi ispatlamaya neden ihtiyaç duyarız ? Çünkü ifademiz genelde yalan üstüne kurulu. Nasıl?!!! Yalan ne demek ? Gerçek olmayan demek. Peki düşündüğümüzle, söylediğimiz bir değilse bu yalan değilmi? Örneğin birine bir konuda hayır demek istiyorsunuz,direk hayır diyemiyorsunuz çünkü size neden hayır? Diye sorarsa gerçek düşüncenizi söyleyemiyorsunuz,bundan dolayı makul bir mazeret bulup hayır demeyi seçiyorsunuz. Bu durumda düşünceniz ayrı sözleriniz ayrı, davranışınız ayrı olmuş oluyor ve kendi içinizde bölünmüş,bütünlüğünüz bozulmuştur, sonuncunda kendinizi duygusal bir kısıtlanmışlık içinde bulursunuz. Özünüz sözünüz ve davranışınız bir olduğunda ise bütünlüğünüz sağlanmış olduğu için içsel bir özgürlük hisseder ve kendinizden memnun bir his hissedersiniz Güvenilir olmanızda bonosu :)))) 


















Ara sıra İnsanı ilişkilerde iletişim bozuklukları yaşıyorum. Geçenlerde bunu cansına iletişim durumlarımı zorlandığım durumları paylaşırken, Mayıs bak sana çok güzel bir yazı dizimi atacağım, okumalısın deyip yukarıda okumuş olduğunuz güzel alıntıyı benimle paylaştı. 







Yazının içeriği,anlatımı çok hoşuma gitti genel olarak bana, bize ve Türk insanına dair pek çok doğru çıkarım gördüm. Ama bence en önemlisi, beni düşünmeye sevk eden kısım dolaylı anlatım veya gerçekleri gizleme en sonunda da olayı yalana bağlama kısmı oldu.




Kabul ediyorum kimse o kadar dobra şeffaf olamaz. Olursa da toplum tarafından bir süre sonra yargılanır. Ama bir düşünsenize az da olsa tüm toplum bu yöne aynı anda kan alize olsa, hayatımızı da veya bire bir insan ilişkilerimizde nasıl büyük ve olumlu bir gelişme gösterirdi. Bende sizlerle davranış biçimlerini  paylaşmak istedim. Yararlı bulduğum noktaları belki sizlerde yaşam standartlarınıza geçirebilirseniz ne mutlu bana ...... 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz