30 Temmuz 2016 Cumartesi

Mıcheal Ende / Bitmeyecek Öykü

İyi günler Michael Ende nin uzun yıllar önce okumuş olduğum Bitmeyecek Öykü isimli kitabını tekrardan okudum ve hemen yazmak istedim. Hatta bu kitabın 2 tanede filmi olduğunu öğrendim ve oturdum onlarıda izledim. 1. film 1984 2.si ise 1990 yapımı açıkçası ilk filmi biraz daha beğendim .kitaba daha sağdık kalarak ilk 200 sayfayı anlatmışlar. Ama 2. film o kadarda hoşuma gitmedi kitapla örtüşmüyor birde senaryosu falan çok basit olmuş.

Neyse biz kitaba dönecek olursak bir şeyi farkettim aynı yazarın Momo isimli kitabı Bitmeyecek öyküden Türkiyede daha populer olduğu. Bu benim görüşüm bence ikisi de iyi ama Bitmeyecek öykü çok daha iyi. Kurgusu, hayal gücü sizi okurken kitabı yaşamanızı sağlıyor. Sanki içine giriyorsunuz.

Konusuna kısaca değinecek olursak Bastian adında küçük bir çocuğun Bitmeyecek öykü isimli deri ciltli eski bir kitabı okumasıyla başlıyor. Kitap Fantasia adlı bir ülkeden ve bu ülkeyi yöneten çocuk imparatoriçeden bahsediyor. Fantasia öyle bir yer ki tüm hayal ettiğiniz ve edebileceğiniz şeyler orada var. Fakat Bastian kitabı okudukça Fantazianın hiçlik diye bir şey tarafından yok edilme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu görür. Fantasia yı kurtarabilecek tek kahraman Atreju isimli küçük bir çocuktur. ve Bastian Atreju ile birlikte yolculuğa çıkar.


İlk bölüm diyebileceğimiz bu kısım Bastianın Fantasianın ne olduğunu anlamasını sağlar ve ikinci Bölümde Bastian kendisi kitabın içine girer ve kendi macerasını yaşamaya başlar.




Gerçekten çok yaratıcı hem çocuklara hemde yetişkinlere hitab eden muhteşem bir hayal gücü ile yazılmış bir eser.
Size kitabın arka kapağından bir alıntı yaparak bitireyim,

NE

İSTİYORSAN 

ONU YAP

Fantasia'daki 

sınırsız güç simgesinin

üstünde bu yazı vardı.

Ama Bastian bu Tümcenin

Gerçek anlamını ancak

uzun, güçlüklerle dolu

aramalarından sonra

öğrendi. 

Şimdilik hoşçakalın....

Fasulyenin Faydası diyoruz Şiştt Şişttt Sen bunu okuyan Hadi gel gel Gelsene Şöyle
Kulağına bir şey fısıldıcam Mıcheal Endenin Momo sunu Okumalısın Tık Tık


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz