14 Mayıs 2015 Perşembe

Kitap Yorumu / Kocan Kadar Konuş /Şebnem Burcuoğlu


Önce filmini izleyip sonra kitabını okuduğum " Kocan Kadar Konuş" u anlatacağım. İlk önce film gayet başarılıydı, ama vasat bulduğum yerler olmuştu. Oldum olası Ezgi Mola ' nın oyunculuğunu severim zaten. Bazı yönleriyle gerçekten toplumsal bir soruna espirili bir dille parmak basmış. Türk kızlarının özellikle 30 veya üstü olanların biyolojik saatlerinin tik takları arasında koca arayıp evlenmek için yaptıkları... 






Baş karakter Efsun (Ezgi Mola) aslında ezber bozan bir karakterdir. 30 yaşına girmesine rağmen evlenmek, koca bulmak gibi bir derdi yoktur. Gayet entel, kültürlü kendi doğruları çerçevesinde yaşayan hayata karşı dik duran biridir. Ailesi ise onun tam tersidir, anaerkil bir aile yapısı olup evde annene, anne, teyze ve 2 kız kardeş onu devamlı evde kaldığı hiç bir zaman koca bulamayacağı yönünde telkin ederler. Fakat Efsun onları ciddiye bile almaz hatta dalga geçer. Hikayede ve Efsun'da ilk kırılma noktası kendinden 7 yaş küçük kuzeni Merve'nin ( sidikli Merve ) evlenecek olması olur. Efsun ilk kez kendini ve kararlarını sorgulamaya başlar. Derken şans eseri karşısına 10 senedir görmediği, eğitim için yurt dışına çıkmış olan ilk aşkı Sinan ( Murat Yıldırım) çıkar. Efsun tekrar Sinan'a aşık olur ve onu elinden kaçırmamak için ailesinden de yardım alarak olmadığı biri gibi davranmaya başlar ve hikaye giderek daha komik bir hal alır.
Ben bu güne kadar kitabını okuduğum bir çok film seyrettim fakat kitabıyla filminin bu kadar bire bir olduğu bir eserle karşılaşmadım. Ben okurken çok güldüm ve eğlendim...
Şimdilik hoşça kalın... Ben de yeni aldığım serinin 2. kitabı olan " Kocan Kadar Konuş , Diriliş" i okuyayım. bitirince size de anlatacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz