16 Eylül 2016 Cuma

Sinemalarda Bu Ay/ Ben Hur

Biz yine istiklal semalarında gezerken bizim ki gel sinemaya gidelim dedi. Ne var vizyonda                                     falan filan derken Ben Hur'a gidelim dedi.

Ben tabi ki ( - Aklımdan geçen o nerenin kazası ) olur gidelim. Zaten ben de bu filmi bekliyordum falan dedim. Neyse film başladı falan izledik bitti. Benim film hakkında daha öncesine ait hiç bir bilgim yoktu. Bu film daha önce 1925'da (sessiz film olarak) ve 1959'da (11 oscar almış) iki defa çekilmiş. Hikayenin aslı Lew Wallace tarafından 1880 de yazılmış bir romandan.


Açıkçası ben eski versiyonlarını izlemedim ama bizimkinin demesine göre özellikle 1959 da çekilen film çok iyiymiş. Bu film de güzeldi fakat konuda san ki bir boşluk vardı. Hikayenin kahramanı Ben-Hur hayatını mahfeden üvey kardeşini öldürmek için elinden gelen her şeyi yaparken. Birden Hz. İsa'nın etkisiyle imana gelip bağışlayıcı bir aziz oluyor.


Filmde ki dini motifler sanki tam oturmamış gibi geldi bana. Karakterin iç çatışmaları yansıtılmamış. Biraz aksiyona fazla önem verilerek hikayeden biraz ödün verilmiş gibi geldi bana... 

Bir de değinmeden geçemeyeceğim. Şu an tamamen tarihi gerçeklerden bahsediyorum. Bu Romalılar ne garip ne dengesiz bir ırkmış kardeşim.Sen Hz. İsayı çarmığa ger. Ondan 300 yıl sonra Hristiyanlığı resmi din olarak kabul et. Allah'ım bu ne yaman çelişkidir.

Baktığınız zaman adamlar zaten taklitçi Yunanistan'ı işgal etmişler Onların Tanrılarını aynen almışlar sadece isim değiştirmişler. Zeus olmuş Jüpiter. Ares olmuş Mars Afrodit olmuş Venüs. Hepsini sayıp sıkmayacağım sizi yoksa biliyorum ha... Daha sonrada Peygamberini idam edip müritlerini öldürdükleri dini kabul etmişler. Cins bunlar.... Zaten Spartakus'ten beri uyuzum bunlara... 




Neyse konu çok dağıldı nasıl toplayacağız. Film eski versiyonunu izlememiş olanlar için özellikle mükemmel diyemem bende hayal kırıklığı oldu.At sahneleri güzeldi
Bir kaç sahne güzeldi.  Ne desem  kararsızım. Bilemedim. Açıkçası.... 
Kendinize iyi davranın .... Byeeee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz